0
Välj en sida

Allmänna försäljnings- och leveransvillkor Nordic Trade Hiero AB

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderkräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@nordictradehiero.se

Restorder

Artiklar som vid något tillfälle är slut restnoteras och behöver ej beställas om.

Betalningsvillkor

Betalning senast 30 dagar från fakturadatum. Efter förfallodagen debiteras dröjsmålsränta med gällande diskonto +8%.

Leveransvillkor

Efter beställning sker leverans normalt efter 1 – 3 vardagar om samtliga varor finns på lager. Leverans sker till av kunden angiven leveransplats. För ej lagerförda produkter är leveranstiden normalt mellan 7 – 14 arbetsdagar. Annars kommer du att bli kontaktad av oss samt erhålla en uppskattad leveranstid.

Frakt

Order över 5000 SEK levereras fraktfritt till angiven leveransplats. Vi använder oss av DHL för våra leveranser. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar orsakade av fraktföretaget. Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportören och göra en skadeanmälan. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Priser

Alla priser i butiken anges i SEK. Vi reserverar oss för felaktiga priser och förbehåller oss rätten att justera priset.

Returer

Vid returärende kontakta Kundservice på Nordic Trade Hiero AB via mail info@nordictradehiero.se . Inga varor får returneras innan godkännande har erhållits från Nordic Trade Hiero AB. Retur som inte godkänts blir inte krediterad.

Returen ska förpackas i ytteremballage (kartong) på ett sådant sätt att produktens originalförpackning inte skadas. Returfrakt betalas av beställaren. OBS! Skriv inte på originalförpackningen.

Produktsortiment

Produktsortimentet uppdateras kontinuerligt vilket medför att vissa produkter utgår och nya tillkommer samt att priser uppdateras.

Reklamation

Synlig skada ska omedelbart anmälas till Nordic Trade Hiero AB. Vid skada som inte är synlig vid mottagandet ska reklamation göras till Nordic Trade Hiero AB inom 10 arbetsdagar efter att försändelsen har mottagits. Saknat gods ska anmälas till Nordic Trade Hiero AB inom 10 arbetsdagar. Anmälan görs till info@nordictradehiero.se

Nordic Trade Hiero AB skickar en returfraktsedel till kunden. Kunden bifogar en kopia av fraktsedeln med returgodset. Returen förpackas i ytteremballage (kartong) på ett sådant sätt att produktens originalförpackning inte skadas. OBS! Skriv inte på originalförpackningen.

Kunden krediteras kostnaden för produkten/produkterna när det returnerade godset har registrerats hos Nordic Trade Hiero AB.

Nordic Trade Hiero AB ger endast full kreditering vid retur av felaktiga och fellevererade produkter.

Observera! För kunder med särskilt avtal med Nordic Trade Hiero AB kan avvikelser från ovan angivna villkor förekomma.